Jag fattar inte

Jag ställer mig hela tiden frågan vad jag ska blogga om, och finner oftast inget svar som resulterar i att jag gör annat. Men nu när jag tänker efter så kommer jag på en hel del.
 
För två veckor sedan, på torsdagen för att vara exakt så blev min telefon fuktskadad, den fick lite onödigt vatten på sig. Eftersom att jag är som många andra så fick jag panik och kunde inte koncentrera mig alls den dagen i skolan för att jag inte visste vad som skulle hända med min älskade mobil. När jag kom hem hade mamma hittat en grej som tydligen kunde reparera fuktskadade elektronikprylar, så jag beställde den. 
 
Det är en slags påse som suger upp all fukt så mycket att prylen sedan kan vara användningsbar utan skador efter vistelsen i påsen. Min telefon låg där i 24 timmar och efter detta så fungerade den!! Tror aldrig att jag hoppat så högt av glädje! Jag har också lärt mig att aldrig ta in min mobil i badrummet igen, aldrig.
 
En sådan här påse bör alla ha hemma. Den kostar cirkus 200 kronor bara, man lägger väl hellre 200 spänn på något som fungerar än att lämna in mobilen och få betala tredubbelt så mycket, minst. Eller så tar de inte ens emot den när de ser att den är fuktskadad.
Klicka på bilden för att läsa mer om produkten

Kommentarer
Postat av: Janina

Åh vart finns den att köpa?!
Mina mobiler har genom åren varit med om en hel del olyckor och jag håller dom alltid långt ifrån vatten.
Men kan vara bra att ha hemma om olyckan är framme! :)

2013-10-15 @ 09:23:36
URL: http://thetypicalme.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0