Hur mäktig är inte en val?

Helt ärligt, hur mäktig är inte en val? De väger ca 150 ton, blir upp till 30m långa och kan leva i upp till 200 år. Enda sedan jag var liten har jag alltid haft stor respekt för valen. De är världens största djur, de är till och med större än dinosaurerna. Jag gick inte och la mig förrän 02 inatt bara för att jag kollade på en massa bilder och filmer på valar, haha. Jag satt och grät igår för att de är så fina! (herregud vad jag är patetisk.)
 
För en stund sedan gick det även en dokumentär på tv om Grönlandsvalen. Att vi människor skjuter valar för att använda det till olja, korsetter och mat gör mig illamående. När jag blir miljonär (höga framtidsdrömmar) ska jag lätta skänka bort en stor del av pengarna till någon fond som går till att rädda valarna. 

Kommentarer
Postat av: Sophie

Svar: Haha juste fan. Hade helt glömt bort att du hade den blåa sport-bh'n ;)

2013-10-21 @ 19:31:23
URL: http://sophieburman.devote.se
Postat av: M

De går att Snorkla med späckhuggare i nordnorge ^^
Ska dit i höst :P

2013-12-21 @ 15:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0