Ett leende på läpparna

Jag mötte en kund idag som beundrade mig pga mitt hår och min stil, han sa att han tycker det är bra att dagens ungdomar har skapat sig en egen identitet. Han berättade att när han var i min ålder så fick man inte ens gå till skolan om man hade ett hål i byxorna, alla skulle se likadana ut. Han frågade om något slängt negativa kommentarer på mig angående mitt hår, men jag svarade nej, och det tyckte han var bra. Han sa att jag kommer uppleva många roliga saker, önskade mig sedan lycka till och gav mig en klapp på axeln innan han gick vidare. 
 
Han gjorde min dag! Hur många 70åringar finns det som ser på oss ungdommar på det sättet? De flesta brukar bara klanka ner på oss när de ser oss i onaturliga hårfärger, piercingar och udda kläder. Kanske var den här gubben en av de som ville sticka ut, men inte fick eller kunde. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför har du slutat blogga?

2014-06-07 @ 19:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0