Åldersgräns på konserter

Varför har man åldersgräns på konserter där det inte förekommer någon som helst våld, för högt ljud eller annat?! 
Jag blir lite förbannad på detta. Daughter kommer nämligen till Sverige i november, och jag hade kunnat offra min högra hand för att få se henne live. Hon är så fantastiskt underbart bra. 
 
Jag ser ingen anledning att ha åldersgräns på hennes konsert över huvudtaget. Hon är en inte allt för känd singer/songwriter från Storbritannien som ska spela på sundet i Stockholm. Det är inte globen liksom!? Ska personer under 20 inte kunna få se sina idoler live? Vad är åldersgränsen ens till för? Biljetten kostar 200 kr, men jag får inte gå, för jag är "för liten"!?
 
Ska man inte få se sin idol om man är under 20, när man har chansen?!
Usch.
  

Kommentarer
Postat av: mari

du får släpa med dig din mor haha! med en vuxen med sig så får du gååå

2013-08-29 @ 10:34:53
Postat av: Jennifer

Vet inte vad det är för ett ställe hon ska spela på, men är det på typ en krog så måste dom ha åldersgräns på minst 18 år. Är det inte det så låter det väldigt konstigt, för inte ens p&l hade ju åldersgräns.

2013-09-01 @ 06:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0