åh, ibland är det jobbigt

En rätt dryg dag, som många andra.
Fick rätt kraftigt ont i halsen igår, bara helt plötsligt, så att sova gick inte allt för bra..
Den där jävla smärtan i halsen satt fortfarande i när jag vaknade och har gjort det hela dagen, och nu har även näsan börjat rinna, väldigt lyckat nu när det snart är sommarlov och mitt gymkort går ut imorgon, vilket betyder att jag inte kan gymma på rätt länge nu eftersom att jag ska ut på en massa äventyr i sommar.....
Jag tränar ju alltid på tisdagar? Varför ska jag behöva skippa träningen den här tisdagen?
Ett fett, rött jävla F dyker upp i mitt huvud som bara skriker "fel". För mig känns det jättejobbigt att behöva hoppa över ett pass som man planerat att genomföra.
Dessutom har jag nog svårt för att unna mig goda saker att äta, ta en till portion, äta lite extra, ja, listan kan bli lång. Nu blir det ännu jobbigare. Tar jag två portioner vid en måltid eller en något onyttigt som för mig t.ex kan vara ett glas saft, en glass eller liknande så sitter de kvar i hjärnan väldigt länge innan jag släpper det.
Ibland känns det som om träning & kost går lite över styr, men ändå inte.
Har inte skrivit nånting om de här på bloggen förut, men nu har de hållt på så pass länge, och det är ju trots allt min blogg, som handlar om mig, en plats att skriva av mig, både för mig själv och för att andra ska förstå. Otroligt skönt, otroligt befriande.
Det här är bara en av många, många tankar som följer mig varje dag.
Det är drygt just nu, men jag antar att det kommer försvinna när jag har fått bearbeta det, och förstått att det faktiskt inte är farligt, och när jag har lärt mig att vara lite snällare mot mig själv och ta hand om mig själv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet på söndagar har Måbättre gratis träning på medborgarplatsen, bland annat Zumba och body balance. Zumba är sjuuuukt kul!! :D kl 16-17 om jag inte tar fel (:

2012-06-05 @ 18:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0