#8 mina rädslor

Det finns rätt mycket som jag är rädd för.
Spindlar, dom är ju bara för äckliga! Eller ja, egentligen alla småkryp.
Men tänk dig en stor hårig spindel med sex ben, euuuuw!

Sprutor, jag har fobi för sprutor. När jag ska vaccinera mig eller liknande så
kan jag inte ens titta på sprutan. När tandläkaren visade sprutan för mig, jag såg
den där långa nålen, jag började nästan skaka och flytta mig. Ville bara springa ut där ifrån.
Hallå? det var ju en spruta. När jag skulle lämna blod i 3:an så satt jag upp. När jag skulle
resa mig upp igen så svimmade jag. sprutor är verkligen något jag är fruktansvärt rädd för!!

Mörker, det är också nånting som är läskigt. Eftersom att jag tror på andar och det spökar
hemma hos oss. Så kan jag oftast höra,se eller känna när det är nånting i närheten.
Sen, när man är i ett mörkt rum och allt är helt tyst och stilla. Så plötsligt börjar nånting
röra sig, eller låta. Då blir man ju riktigt rädd! Efter alla skräckfilmer och alla andar runt omkring
så har min rädsla för mörker blivit ännu starkare.

Jag är ju inte rädd för andar. Nästan alla vill ju bara kolla så man mår bra, som vill liksom ta hand om en.
Men, Ändå så känns det på nåt sätt lite obehagligt. Som när jag stod och duschade. Dörren var låst och fönstret var stängt. Jag stod cirka en halv meter från duschdrapperiet. Det började röra sig! Jag frågade högt om det var nån där. Men nej, ingen svarade ju såklart utan duschdrapperiet rörde sig igen, och det tolkade jag ju som ett ja.
Lite obehagligt är det. Men samtidigt jävligt coolt att man kan känna av sånt. Ofta så finns det ju små änglar
som hjälper en i svåra situaioner. <3!

Jag är inte heller "rädd" för skräckfilmmer, dom är bara mysiga att se. Det är roligt att se skräckfilmer!
Det negativa är bara att man inbillar sig en massa saker och är rädd för nästan allting efteråt ;)

Att gå till tandläkaren är jag också rädd för. Jag hatar tandläkaren, doften där är så äcklig!
Mår illa bara av ordet. Man sitter i väntrummet och skakar, sen kommer en äcklig kärring och ropar ens namn.
Man sätter sig i den där tandläkarstolen och dom hänger sig över en och tittar i munnen. Med sina hemska verktyg. Jätte läskigt! :o

Skolan, ja skolan. Ibland kan jag faktiskt vara rädd att gå dit </3

Fulla människor, riktigt fulla människor, då man märker det. Då känner jag mig otrygg.
Jag vet inte, men jag blir lite rädd och osäker. Jag hatar verkligen att vara i en omgivning med en massa fulla människor, vuxna alltså. Sen när dom inte lyssnar på en, utan bara fortsätter att dricka gör ju allt ännu värre.
Man mår så jävla dåligt för att dom själva förstör. Det är ju en helt annan sak om man själv skulle vara
full och umgicks med sina egna vänner, en helt annan sak!

puss
/e

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Spindlar har åtta ben...?

2011-04-01 @ 14:31:03
URL: http://JenniferBjurman.bloggplatsen.se
Postat av: Jennifer

Spindlar har åtta ben...?

2011-04-01 @ 14:34:50
URL: http://Jenniferbjurman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0