#4 mina "bästa" vänner

När jag var liten, nästan precis när jag flyttade hit så lärde jag känna Emma.
Vi blev snabbt bästa kompisar, men när emelie flyttade hit till gården
så var det nånting som gick snett. Min och Emmas vänskap splittrades.. </3
Vi går i samma skola nu, och det har vi gjort i två år. Ändå så pratar vi knappt
med varandra..

Jag har några stycken som är väldigt bra kompisar. Men, jag tycker det låter så fel
att säga "bästis" , "bästa kompis" det känns lite "dagisnivå" på det hela.. 
Enligt mig så kan man inte ha nån bästa kompis, alla kompisar jag har är mina bästa kompisar
Jag säger inte att nån är bättre än den andra. Jag tycker ju om alla lika mycket, så varför
utnämna någon till bästa kompis? lite onödigt tycker jag :p

Jag har även här, med kompisar liksom kärleken haft otur.
Jag har förlorat kontakten med många kompisar som jag önskar att jag hade kvar.
Jag har blivit lurad och sviken, alldeles för många gånger. Vilket var väldigt onödigt..

Men jag har nu lärt mig att man inte kan lita på någon, inte ens sin närmaste kompis.
Alla ljuger, alla hittar på saker och sprider rykten. Det finns verkligen INGEN som vet allt om mig.
Inte ens min pojkvän.

puss
/e

Kommentarer
Postat av: maria

älskar dej emma.du är en så klok och förståndig tjej med stort hjärta och förståelse <3 du är bäst <3

2011-01-09 @ 18:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0