#2 min familj

Okej, vad har jag att säga om min familj då..

Jag bor med mamma,mitt marsvin Esther och min älskade hund Engla.
Mina föräldrar är skillda, vilket jag är ganska glad över. Mamma har dock en pojkvän
och han har två barn och så vidare.. men dom bor inte med oss, som tur är :p
Vi bor i en trea mitt i centrala falun. Jag trivs väldigt bra här. Förutom att grannarna
klagar när man har för hög musik T-T
Min mamma är verkligen världens bästa mamma, man kan prata med henne om allt.
Oftast förstår hon och hjälper till. Jag älskar dig, mamma <3

Pappa bor i Hofors, som ligger ungefär 4 mil från Falun. När jag var liten så var jag där
varannan helg. Men pappa har bytt arbetstider oså.
Jag har liksom inga kompisar där, och att bara vara med pappa är inte alltid så
kul heller... så jag är väl där nån gång i månaden, MAX.
Pappa har också en flickvän, hon har också barn, 4 st. Men bara en av dom bor hemma. Det är lilla
Frida som jag har skrivit om ibland? Dom bor i Sala, men är nästan alltid hos pappa
när jag är där. Pappa bor också i en trea lägenhet mitt i Hofors. Men eftersom att dom typ river
alla hus där så kommer han väl få flytta igen >.<
Min pappa är snäll,rolig & är bra på att komma på saker. Han är en bra pappa.

Kan berätta lite om mina husdjur också.
När jag föddes hade vi 4 katter hemma. alla var av raser "perser" det var, Harlequin, Alice, mimmi
och den lilla kattungen som vi aldrig döpte innan vi sålde den x)
När jag var runt 5 år så tröttnade mamma på alla katter eftersom att hon har fött upp katter
och haft egen kennel i flera år..
Vi sålde då alla katterna.. och när jag var 8a så fick jag min första hamster av mamma. Den var svart
och vit. Jag döpte den till Cookie. Bara en liten tid senare så fick vi en till hamster. En grå dvärghamster
vid namn Rune. Dom dog när jag var 10/11 år nån gång.. den 2a april 2009 åkte vi till
Älvkarleby, en liten by utanför Skutskär och hämtade hem Engla. Engla, var redan sex månader då
vi tog hem henne, men det gjorde inget. Hon var underbar. Den sötaste lilla krabat jag någonsin sett!!
I början var hon väääldigt blyg. Men hon har gjort framsteg. Alla som träffat henne, och har lärt
känna henne, tycker att hon är världens snällaste hund. Jag älskar verkligen henne.

hösten 2009. Hittade jag och Emelie ett övergivet masvin i trapphuset. Vi gick till polisen och så vidare..
eftersom att ingen hörde av sig, så tog jag hem det till mig. ( Emelie kunde inte ha det hemma..)
En tid gick, sen hörde ägaren av sig. "jag vill inte ha det" sa dom...
Vi behållde alltså marsvinet då, som vi hade döpt till Elsa. Hon var en blandning av teddy och nånting mer.
Hon var redan 8 år och misskött. Henner klor var långa och krokiga. Hon var skygg. Men bara efter ett litet
tag så var hon jätte tam och såg mycket finare ut. Tyvärr så dog Elsa av ålder den 22a September 2010, R.I.P Elsa. Eftersom att marsvin är flockdjur så försökte vi hitta ett till
marsvin till Elsa. Några hörde av sig, som inte ville ha kvar sitt.. vi tog hand om det också. Vi döpte henne till Esther. Hon var också långhårig. Väldigt mycket skyggare än Elsa. Det är hon fortfarande.. även hon var 8 år när vi fick henne.. Så just nu, har vi ett marsvin, Esther, och Engla som bor hos oss ^^

mamma <3

pappa <3

Engla <3
en väldigt gammal bild :p så där såg hon ut precis när vi tagit hem henne,
nosen var inte ens helsvart ^^

Elsa <3

Esther <3
Fråga gärna om det är nåt du vill veta
puss
/e

Kommentarer
Postat av: Tim-Robin

Söt skrivet, nu fick jag veta mer ^^ <333333

btw; söt Engla var på bilden! :D <33333333



Älskar dig mest! :** <3333333

2011-01-06 @ 08:57:41
Postat av: Anonym

tack för dom fina orden om mig du gör mig så glad min älskade Dotter, jag älskar dig från hela mitt Hjärta.. kram

2011-01-06 @ 14:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0