9: Detta vill jag bli när jag blir stor

När jag var liten sa jag alltid att jag ville bli vetrinär. Men bara för några år sedan så la jag den drömmen åt sidan när jag insåg att det var långt till ett gymnasium med sådana linjer, och att det var mycket plugg osv.
Då började jag istället intressera min av handel, typ att jobba i butik eller liknande. Jag lekte ofta det när jag var liten, så de är alltid något jag tyckt ha varit kul. Så först och främst vill jag jobba i nån typ av affär eller starta ett eget företag.
Varför: Jag tycker det är intressant med ekonomi och jag vill inte plugga flera år, utan jobba direkt. Dessutom så har jag fått en ännu bättre och klarare bild/uppfattning när jag praoade på Team Sportia. Visst finns det tråkiga saker med jobbet, men allmänt så är det defenetivt ett drömjobb. Att starta eget vore ännu roligare i framtiden, då kan man ju själv bestäma hur man vill ha det och ha lite bättre koll på saker än om man bara är en vanlig anställd på ett företag.
Min andra stora dröm är att jobba med människor typ personlig assistent/elevassistent. Främst åt funktionshindrade men även åt andra som behöver lite extra hjälp i skolan eller liknande.
Varför: Jag tycker det är både roligt och extremt nyttigt att jobba med människor, att känna sig behövd och få ta del av andra, om man säger så. Det känns verkligen bra att vara till hjälp.
puss
/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0